¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

+20
ciberxtrem
colnago85
trukop
fuentescercanas
HELL
Gareth Bale
iVarane
Tritranquil
kiki_an
alex
Elias Grodin
ariscito
Thalandor
Aye
blackmores
SUPERHIPERBARÇA
Panceto el viudo
EL Guindilla
jorobadoblanco
Anima Blaugrana
24 participantes

Elecciones catalanas

Krwlng
    Krwlng
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Elecciones catalanas - Página 28 Empty Re: Elecciones catalanas

Mensaje por Krwlng Vie Nov 30, 2012 8:19 pm

Anima Blaugrana escribió:
    Krwlng escribió:Me gustaría saber que respeto y admiración se les suele tener en general a los Americanos en el dia a dia....

Pero mas que eso, me gustaría saber que opinarían los señores de EEUU de que un determinado grupo, en la superbow, aprovechara para pitar e insultar el himno y la bandera Norteamericana.
    Seguro que serían todo comprensión y apoyo con quien defiende bien alto su libertad a manifestarse de esa manera.

Voy poniendo articulos a medida que favorecen mis intereses, Kw. No creo que sea tan malo.
    Nunca he tomado como ejemplo a EEUU de nada, simplemente es una opinion mas que esta vez rema a mi favor. Si el articulo hubiera sido de Uganda, lo hubiera colgado igual.

Me parece estupendo. Si te digo la verdad, hay post de los que has puesto que me cuesta un poco saber lo que quieres decir, asi que me parece genial por lo menos saber que favorecen tus intereses.... Bien por ti.

Ahora, que mi comentario está derivado del de Kiki que parece estar contento con la "mirada" desde el otro lado del charco.
    Anima Blaugrana
    Anima Blaugrana
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por Anima Blaugrana Vie Nov 30, 2012 8:27 pm

Krwlng escribió:
    Krwlng escribió:Me gustaría saber que respeto y admiración se les suele tener en general a los Americanos en el dia a dia....

Pero mas que eso, me gustaría saber que opinarían los señores de EEUU de que un determinado grupo, en la superbow, aprovechara para pitar e insultar el himno y la bandera Norteamericana.
    Seguro que serían todo comprensión y apoyo con quien defiende bien alto su libertad a manifestarse de esa manera.

Voy poniendo articulos a medida que favorecen mis intereses, Kw. No creo que sea tan malo.
    Nunca he tomado como ejemplo a EEUU de nada, simplemente es una opinion mas que esta vez rema a mi favor. Si el articulo hubiera sido de Uganda, lo hubiera colgado igual.

Me parece estupendo. Si te digo la verdad, hay post de los que has puesto que me cuesta un poco saber lo que quieres decir, asi que me parece genial por lo menos saber que favorecen tus intereses.... Bien por ti.

Ahora, que mi comentario está derivado del de Kiki que parece estar contento con la "mirada" desde el otro lado del charco.

Si tienes alguna duda sobre algo que he dicho, encantado de resolverla si tienes interes.
    Supongo que Kiki estara contento por la parte que le interesa y habra otra que se la traera al pairo, como a todos cuando vemos una opinion que nos respalda en algo.
    Krwlng
    Krwlng
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por Krwlng Vie Nov 30, 2012 8:29 pm

jorobadoblanco escribió: EE.UU jamás se plantearía la misma política para consumo interno que para los demás, si un Gobernador de un estado allí insinua estar al favor de la independencia o que la Corte Suprema no tiene jurisdicción en su territorio al día siguiente está con un mono naranja en Guantánamo, eso es un ejemplo de lo que es democracía y libertad de un país que mirapor sus ciudadanos, de la democracia más antigua del mundo.

Te repito lo mismo mas o menos. Me importa un bledo la politica exterior u interio de los EEUU, por mi como si desaparecen.
    Es una opinion favorable a mis intereses, por tanto la cuelgo. Si al dia siguiente New York es arrasada lo lamentare por la fauna y flora del pais.
    Poco mas.

Grandes bigotes de la historia firmarían esa filosofía.
    ariscito
    ariscito
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por ariscito Vie Nov 30, 2012 8:31 pm

vamos a pasar de Espanya ens roba a Europa ens roba, dentro de nada dirán que en el fondo hay una conspiración interplanetaria para que Catalunya no prospere.
    Krwlng
    Krwlng
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por Krwlng Vie Nov 30, 2012 8:33 pm

Krwlng escribió:

Si tienes alguna duda sobre algo que he dicho, encantado de resolverla si tienes interes.
    Supongo que Kiki estara contento por la parte que le interesa y habra otra que se la traera al pairo, como a todos cuando vemos una opinion que nos respalda en algo.

No dejalo, no hace falta que me expliques nada, no vayamos en una de estas a cargarnos de un plumazo la diversidad cultural.

En cuanto a lo de "coger lo que mi interesa e ignorar lo demás", estoy de acuerdo en que lo hacen todos......... Todos los que comparten un grado muy determinado de honestidad.
    Elecciones catalanas - Página 28 2602689217
    Anima Blaugrana
    Anima Blaugrana
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por Anima Blaugrana Vie Nov 30, 2012 8:35 pm

Krwlng escribió:
    jorobadoblanco escribió: EE.UU jamás se plantearía la misma política para consumo interno que para los demás, si un Gobernador de un estado allí insinua estar al favor de la independencia o que la Corte Suprema no tiene jurisdicción en su territorio al día siguiente está con un mono naranja en Guantánamo, eso es un ejemplo de lo que es democracía y libertad de un país que mirapor sus ciudadanos, de la democracia más antigua del mundo.

Te repito lo mismo mas o menos. Me importa un bledo la politica exterior u interio de los EEUU, por mi como si desaparecen.
    Es una opinion favorable a mis intereses, por tanto la cuelgo. Si al dia siguiente New York es arrasada lo lamentare por la fauna y flora del pais.
    Poco mas.

Grandes bigotes de la historia firmarían esa filosofía.

La diferencia esta en que los grandes bigotes causarian ese destrozo. Yo no lo veo necesario, pero con la que han liado por el mundo ellos solitos, pues que quieres que te diga, pena ninguna.
    No proclamo la extincion de una raza para sobreponer otra, ni le niego el derecho a pensar a nadie de la manera que quiera. Pero luego se ha de ser consecuentes y aceptar los frutos de la politica exterior practicada.

Creo que tu definicion de "grandes bigotes" encajaria perfectamente en Bush, por ejemplo. La lastima es que no lo tenga, pero el resto creo que lo clava.
    Anima Blaugrana
    Anima Blaugrana
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por Anima Blaugrana Vie Nov 30, 2012 8:37 pm

Krwlng escribió:
    Krwlng escribió:

No dejalo, no hace falta que me expliques nada, no vayamos en una de estas a cargarnos de un plumazo la diversidad cultural.

En cuanto a lo de "coger lo que mi interesa e ignorar lo demás", estoy de acuerdo en que lo hacen todos......... Todos los que comparten un grado muy determinado de honestidad.
    Elecciones catalanas - Página 28 2602689217

Pues nada, a pasar buen dia.
    Krwlng
    Krwlng
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por Krwlng Vie Nov 30, 2012 8:46 pm

Buen puente mejor dicho, y también os lo deseo a todos.

See U!
    Anima Blaugrana
    Anima Blaugrana
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por Anima Blaugrana Vie Nov 30, 2012 8:47 pm

La negociació entre CiU i ERC per a pactar un acord de legislatura no començarà fins demà. I si ens guiem per les declaracions dels dirigents republicans, no consistirà pas en una coalició de govern, sinó en un pacte de suport parlamentari. Però els contactes entre ambdues parts no cessen aquests dies i CiU no es cansa d'insistir en la necessitat que ERC es corresponsabilitzi del govern, si s'ha d'aconseguir el principal envit de la legislatura: el referèndum. Però els republicans al·leguen que no és necessari entrar al govern i proposen a CiU de fer la consulta sobre la independència el setembre de l'any que ve.

Avui el president en funcions Artur Mas exposarà públicament com veu la situació post-electoral i els objectius que es proposa en aquest període de transició fins a formar govern. Però ahir la secretària general d'ERC, Marta Rovira, ja va començar a marcar el calendari del referèndum d'independència, que s'hauria de fer el setembre del 2013. Segons ella, amb deu mesos n'hi ha prou per a demanar l'autorització de l'estat espanyol i aprovar una llei de consultes al parlament, paralitzada per l'avançament electoral: 'El nostre full de ruta fixa que el setembre del 2013 tindrem les mans lliures per a acollir-nos a l'ordenament internacional i convocar el referèndum.'

Govern fort amb ERC a l'oposició

El govern fort que reivindica CiU es pot assegurar amb ERC a l'oposició. Aquesta és l'actitud que els republicans sostindran en les negociacions. Marta Rovira va repetir ahir que el partit estava convençut que la millor opció era de mantenir-se a l'oposició i de defensar conjuntament amb el govern els aspectes clau de la legislatura. 'Aquesta és l'oferta que fa ERC, que el president i el cap de l'oposició puguin treballar junts per convocar un referèndum i per garantir l'estabilitat del dia a dia. [...] És la millor manera de garantir un govern fort que pugui convocar un referèndum amb estabilitat parlamentària.' I és que, segons ERC, més val que ERC dirigeixi l'oposició, que no pas que la dirigeixin el PSC i el PP, els partits que van al darrere de l'Esquerra en l'ordre parlamentari, contraris, tots dos, a una consulta sobre la independència de Catalunya.

Després de la reunió de dimecres entre el president republicà, Oriol Junqueras, i el president en funcions, Artur Mas, la secretària general republicana va fer saber que aquests dies començarien a entrar en els detalls de la negociació. Com va deixar clar Junqueras, amb el compromís d'aprovar la investidura de Mas, els pressupostos, la convocatòria del referèndum i l'acció exterior del país.

Junqueras i Herrera exposen en una reunió el panorama post-electoral i els possibles pactes

Les reunions post-electorals van tenir ahir un nou capítol: el president d'ERC, Oriol Junqueras, es va reunir a la seu republicana amb el secretari general d'ICV, Joan Herrera. En aquesta primera presa de contacte van intercanviar-se durant una hora la visió que cada un té de la situació post-electoral. Coincidències: el dret de decidir en forma de referèndum, redistribució de la pressió fiscal per a fer recaure les càrregues de la crisi econòmica en els qui més tenen i no en les classes mitjanes i treballadores. Principal punt de divergència: les converses de Junqueras amb Artur Mas per a assegurar la governabilitat de CiU.
    kiki_an
    Diseñador Grafico

Diseñador Grafico : Elecciones catalanas - Página 28 Dibujougnf

Mensaje por kiki_an Vie Nov 30, 2012 11:25 pm

Krwlng escribió:

hombre pues sí, si quieres me disgusta que hablen bien del proceso que hemos iniciado... ya ves tú
    jorobadoblanco
    jorobadoblanco
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por jorobadoblanco Sáb Dic 01, 2012 12:38 am

Anima Blaugrana escribió:La negociació entre CiU i ERC per a pactar un acord de legislatura no començarà fins demà. I si ens guiem per les declaracions dels dirigents republicans, no consistirà pas en una coalició de govern, sinó en un pacte de suport parlamentari. Però els contactes entre ambdues parts no cessen aquests dies i CiU no es cansa d'insistir en la necessitat que ERC es corresponsabilitzi del govern, si s'ha d'aconseguir el principal envit de la legislatura: el referèndum. Però els republicans al·leguen que no és necessari entrar al govern i proposen a CiU de fer la consulta sobre la independència el setembre de l'any que ve.

Avui el president en funcions Artur Mas exposarà públicament com veu la situació post-electoral i els objectius que es proposa en aquest període de transició fins a formar govern. Però ahir la secretària general d'ERC, Marta Rovira, ja va començar a marcar el calendari del referèndum d'independència, que s'hauria de fer el setembre del 2013. Segons ella, amb deu mesos n'hi ha prou per a demanar l'autorització de l'estat espanyol i aprovar una llei de consultes al parlament, paralitzada per l'avançament electoral: 'El nostre full de ruta fixa que el setembre del 2013 tindrem les mans lliures per a acollir-nos a l'ordenament internacional i convocar el referèndum.'

Govern fort amb ERC a l'oposició

El govern fort que reivindica CiU es pot assegurar amb ERC a l'oposició. Aquesta és l'actitud que els republicans sostindran en les negociacions. Marta Rovira va repetir ahir que el partit estava convençut que la millor opció era de mantenir-se a l'oposició i de defensar conjuntament amb el govern els aspectes clau de la legislatura. 'Aquesta és l'oferta que fa ERC, que el president i el cap de l'oposició puguin treballar junts per convocar un referèndum i per garantir l'estabilitat del dia a dia. [...] És la millor manera de garantir un govern fort que pugui convocar un referèndum amb estabilitat parlamentària.' I és que, segons ERC, més val que ERC dirigeixi l'oposició, que no pas que la dirigeixin el PSC i el PP, els partits que van al darrere de l'Esquerra en l'ordre parlamentari, contraris, tots dos, a una consulta sobre la independència de Catalunya.

Després de la reunió de dimecres entre el president republicà, Oriol Junqueras, i el president en funcions, Artur Mas, la secretària general republicana va fer saber que aquests dies començarien a entrar en els detalls de la negociació. Com va deixar clar Junqueras, amb el compromís d'aprovar la investidura de Mas, els pressupostos, la convocatòria del referèndum i l'acció exterior del país.

Junqueras i Herrera exposen en una reunió el panorama post-electoral i els possibles pactes

Les reunions post-electorals van tenir ahir un nou capítol: el president d'ERC, Oriol Junqueras, es va reunir a la seu republicana amb el secretari general d'ICV, Joan Herrera. En aquesta primera presa de contacte van intercanviar-se durant una hora la visió que cada un té de la situació post-electoral. Coincidències: el dret de decidir en forma de referèndum, redistribució de la pressió fiscal per a fer recaure les càrregues de la crisi econòmica en els qui més tenen i no en les classes mitjanes i treballadores. Principal punt de divergència: les converses de Junqueras amb Artur Mas per a assegurar la governabilitat de CiU.
    Miliki y Gila han muerto, menos mal que han tomado el relevo los políticos catalanes.
    jorobadoblanco
    jorobadoblanco
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por jorobadoblanco Sáb Dic 01, 2012 1:02 am

Que bonito es ver a los zombies aplaudiendo mientras CIU y eerrecé planean aplicarles un recorte de 4000 millones de Euros y este año no van a poder pagar nada más que el 60% de la factura sanitaria, imaginaros quien paga el resto,enternecedor.
    kiki_an
    Diseñador Grafico

Mensaje por kiki_an Mar Dic 04, 2012 9:16 pm

Wert quiere convertir el catalán en una asignatura optativa http://www.lavanguardia.com/politica/20121203/54356933224/rigau-ve-ataque-catalan-ley-mejora-educativa.html

ESO y bachillerato se podrán pasar sin examen de catalán http://www.lavanguardia.com/vida/20121204/54356952996/alumnos-eso-bachillerato-examinarse-catalan.html

Éstas son las medidas que, junto a los temas económicos, me hacen ser independentista... ¿por qué cojones han de decidir desde fuera cosas de este tipo? si se respetara lo que queremos aquí en ámbitos como éste, yo no tendría problema en ser español, pero no estoy dispuesto a aguantar que al gobierno de turno le de por hacer y deshacer en Catalunya sin importar una mierda lo que pensemos los catalanes
    Tritranquil
    Tritranquil
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por Tritranquil Mar Dic 04, 2012 9:29 pm

kiki_an escribió:Wert quiere convertir el catalán en una asignatura optativa http://www.lavanguardia.com/politica/20121203/54356933224/rigau-ve-ataque-catalan-ley-mejora-educativa.html

ESO y bachillerato se podrán pasar sin examen de catalán http://www.lavanguardia.com/vida/20121204/54356952996/alumnos-eso-bachillerato-examinarse-catalan.html

Éstas son las medidas que, junto a los temas económicos, me hacen ser independentista... ¿por qué cojones han de decidir desde fuera cosas de este tipo? si se respetara lo que queremos aquí en ámbitos como éste, yo no tendría problema en ser español, pero no estoy dispuesto a aguantar que al gobierno de turno le de por hacer y deshacer en Catalunya sin importar una mierda lo que pensemos los catalanes

Asi son de fascistas. Todo por la patria.
    ariscito
    ariscito
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por ariscito Mar Dic 04, 2012 9:34 pm

kiki_an escribió:Wert quiere convertir el catalán en una asignatura optativa http://www.lavanguardia.com/politica/20121203/54356933224/rigau-ve-ataque-catalan-ley-mejora-educativa.html

lo que hace la ley es obligar a que haya una proporcionalidad entre catalán y castellano y obliga a la generalitat a ofrecer a los padres una educación en castellano como lengua vehicular, es decir, por un lado establece la libertad de los padres catalanes de elegir la lengua vehicular y por otro lado establece una igualdad entre castellano y catalán.

¿Dónde está el problema?

saludos
    kiki_an
    Diseñador Grafico

Mensaje por kiki_an Mar Dic 04, 2012 9:35 pm

Els quatre atacs al català de la nova llei educativa

El català passa a ser quarta llengua a l'escola i s'avança cap al 50%-50% amb el castellà com a llengua vehicular

L'esborrany de la llei orgànica de millora de la qualitat educativa (LOMCE, segons les sigles en castellà), planteja el seu atac a la immersió lingüística en català de quatre maneres:

1. Divideix les matèries a primària en troncals, específiques i d'especialitat. Les primeres han d'ocupar un mínim del 50% de l'horari lectiu, les segones, com a màxim, el 50% de l'horari, i les terceres no tenen assignat un temps mínim. És en aquest tercer bloc, amb menys hores, on la llei situa les llengües cooficials, per darrere en importància al currículum de la llengua castellana i la primera llengua estrangera (troncals) però també de la segona llengua estrangera que és "específica".

2. A l'ESO, també divideix les assignatures en troncals, específiques i d'especialitat, i deixa el català en el tercer bloc. Això vol dir que per obtenir el títol d'ESO no caldrà examinar-se de català, ja que només és necessari examinar-se d'una assignatura d'especialitat i els alumnes podran escollir entre el català o qualsevol altra.

3. Una disposició addicional de la llei estableix que les dues llengües cooficials han d'estar "equilibrades en el nombre d'hores lectives" a l'escola, tot i que reserva per a les administracions educatives autonòmiques la possibilitat de determinar aquesta proporció mentre es mantinguin les condicions de "normalització lingüística".

4. Mentre la Generalitat no determini aquesta proporció, "els pares podran determinar la llengua vehicular" en què volen escolaritzar els seus fills i podran fins i tot fer-ho en un centre privat i la matrícula l'haurà de pagar l'administració.

http://www.ara.cat/societat/atacs-catala-nova-llei-educativa_0_821917990.html
    kiki_an
    Diseñador Grafico

Mensaje por kiki_an Mar Dic 04, 2012 9:37 pm

ariscito escribió:

lo que hace la ley es obligar a que haya una proporcionalidad entre catalán y castellano y obliga a la generalitat a ofrecer a los padres una educación en castellano como lengua vehicular, es decir, por un lado establece la libertad de los padres catalanes de elegir la lengua vehicular y por otro lado establece una igualdad entre castellano y catalán.

¿Dónde está el problema?

saludos
    ¿proporcional? ¿pero te lo has leído? el catalán tendrá menos importancia que el inglés y que la segunda lengua extranjera a elegir... ¿tú crees que eso es proporcional? podrás aporbar la ESO sin examinarte de catalán, ¿crees que tampoco necesitarás examinarte de castellano? antes de hablar y alabarlo porque es tu líder quién lo dice léete la noticia y no salgas con el discursito oficial de proporcionalidad... joder macho te instruyes en intereconomía y vienes y nos sueltas lo mismo, las mismas palabras
    Anima Blaugrana
    Anima Blaugrana
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por Anima Blaugrana Mar Dic 04, 2012 9:38 pm

kiki_an escribió:Els quatre atacs al català de la nova llei educativa

El català passa a ser quarta llengua a l'escola i s'avança cap al 50%-50% amb el castellà com a llengua vehicular

L'esborrany de la llei orgànica de millora de la qualitat educativa (LOMCE, segons les sigles en castellà), planteja el seu atac a la immersió lingüística en català de quatre maneres:

1. Divideix les matèries a primària en troncals, específiques i d'especialitat. Les primeres han d'ocupar un mínim del 50% de l'horari lectiu, les segones, com a màxim, el 50% de l'horari, i les terceres no tenen assignat un temps mínim. És en aquest tercer bloc, amb menys hores, on la llei situa les llengües cooficials, per darrere en importància al currículum de la llengua castellana i la primera llengua estrangera (troncals) però també de la segona llengua estrangera que és "específica".

2. A l'ESO, també divideix les assignatures en troncals, específiques i d'especialitat, i deixa el català en el tercer bloc. Això vol dir que per obtenir el títol d'ESO no caldrà examinar-se de català, ja que només és necessari examinar-se d'una assignatura d'especialitat i els alumnes podran escollir entre el català o qualsevol altra.

3. Una disposició addicional de la llei estableix que les dues llengües cooficials han d'estar "equilibrades en el nombre d'hores lectives" a l'escola, tot i que reserva per a les administracions educatives autonòmiques la possibilitat de determinar aquesta proporció mentre es mantinguin les condicions de "normalització lingüística".

4. Mentre la Generalitat no determini aquesta proporció, "els pares podran determinar la llengua vehicular" en què volen escolaritzar els seus fills i podran fins i tot fer-ho en un centre privat i la matrícula l'haurà de pagar l'administració.

http://www.ara.cat/societat/atacs-catala-nova-llei-educativa_0_821917990.html

Es poden plantejar.....digoooo, se pueden plantear 100000 mierdas. Que se haga sera otro tema.
    Anima Blaugrana
    Anima Blaugrana
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por Anima Blaugrana Mar Dic 04, 2012 9:45 pm

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha denunciat amb contundència un 'text amagat fins ara' de la llei de millora de la qualitat educativa, que impulsa el govern espanyol, en què el català passa a ser una llengua residual a l'ensenyament. 'És tan feridora, la proposta, que si el govern espanyol l'aplica tirarà endavant la liquidació autonòmica i cultural', ha declarat Rigau avui al matí a RAC-1. 'No em veig com a membre d'un govern aplicant aquesta llei.'

Rigau alerta que es tracta d'una ofensiva contra el català, que el text no ha estat comunicat fins després de les eleccions del 25-N i que pretén 'trencar el model de l'escola catalana'.

'Cada vegada la gent de Catalunya, els docents i el sector educatiu pensen de manera més autònoma. Això deixa clar que cal exercir el dret de decidir', ha afegit Rigau.

'Mai un ministre no havia anat tan lluny'

La proposta del ministre José Ignacio Wert preveu que, mentre la Generalitat no determini quines matèries es fan en català i quines en castellà, els pares puguin portar els nens a l'escola privada 'per raó de llengua vehicular' i que l'administració n'hagi de sufragar el cost. A més, l'esborrany de la reforma de la llei estableix que s'haurà de determinar una 'proporcionalitat raonable' entre castellà i català. Rigau exclamà: 'Mai un ministre no havia anat tan lluny.'

Rigau va explicar ahir el 'canvi important' que el govern espanyol havia introduït en l'esborrany de la reforma de la llei orgànica d'educació, que havia rebut el Departament d'Ensenyament ahir a migdia. Va dir que significava una 'ofensiva contra el català, que el relega a llengua residual'. La consellera va denunciar que des del 1978 'el català no havia estat tan menystingut en un text ministerial'.

El principal canvi és que el català pot deixar de ser assignatura troncal i passar a ser d'especialitat, i això voldria dir reduir-ne les hores lectives, segons Rigau.

L'esborrany divideix les assignatures en troncals, específiques i d'especialitat. Les primeres són cinc i han d'ocupar un mínim del 50% de l'horari. Les segones són un mínim de tres i un màxim de cinc i han d'ocupar un màxim del 50% de l'horari. Les d'especialitat són a tot estirar una assignatura, i una més en el cas d'aquelles comunitats que tenen dues llengües.

Entre les troncals hi ha la llengua castellana i literatura, la primera llengua estrangera o les matemàtiques; entre les específiques hi ha educació física, música, tecnologia, educació plàstica o cultura, entre més. En la tercera categoria, les d'especialitat, és on quedaria el català, que passaria a ser la quarta llengua en l'ensenyament, després del castellà i la primera i la segona llengua estrangeres.

Rigau va explicar que aquest canvi pot fer que un alumne obtingui el títol de secundària o batxillerat sense examinar-se de català en les noves proves que vol establir Wert per superar aquestes etapes educatives, perquè els alumnes s'han d'examinar d'una de les assignatures d'especialitat, i podrien no escollir el català.

Per Rigau, això és tractar la llengua residualment i trenca el model d'escola en català, que utilitza el català com a llengua vehicular.

'Proporcionalitat raonable'

D'una altra banda, Rigau va dir que el text que els havien fet arribar estableix també que les administracions amb dues llengües oficials han de donar un tractament 'equilibrat' a l'hora d'impartir les assignatures i admeten que es pot compensar la llengua que es consideri menys normalitzada, 'però hi afegeixen que en una proporció raonable'. Per Rigau, això deixa clar que 'van en la línia del 50% i 50%', tot i que l'esborrany no ho aclareix.

El text també estableix que mentre que les comunitats no determinin els percentatges entre les dues llengües els pares poden escollir la llengua vehicular en què volen que siguin educats els seus fills: 'Podran optar a escolaritzar-los en centres privats i l'administració educativa haurà de sufragar les despeses' si opten pel castellà.

Un altre canvi de l'esborrany és que per avaluar la competència comunicativa en les proves de primària es farà en la 'llengua materna' de l'alumne. Per a la consellera això és fet 'per demostrar que el català no ha de ser la llengua vehicular'.

Rigau va dir que hi havia més aspectes competencials que es contradeien amb el model d'escola de Catalunya i amb les competències de la Generalitat, i que ho havien notificat al Ministeri d'Educació espanyol. Però ahir es va centrar en la qüestió lingüística, que considera especialment greu.

La consellera hi veu una estratègia política

Rigau va assegurar que l'esborrany no té res a veure amb el que els havien presentat abans i que s'havia fet servir en les reunions i sessions de treball amb el ministeri espanyol. Va dir que aquest era un text 'amagat' fins que no han passat les eleccions catalanes i va denunciar una 'estratègia política'. El nou document té 'una intencionalitat molt clara' i 'molt allunyada dels objectius inicials'. Per ella, al govern espanyol li interessa de fer miques el model d'escola catalana, més que no pas assolir els objectius d'èxit escolar marcats per Europa.

Avui Rigau informarà el govern sobre aquest nou text i en traslladarà la seva oposició plena a la reunió sectorial de tots els consellers d'Educació que es fa també avui a Madrid. Si no s’hi fa cap canvi, el considera 'digne de ser recorregut'.
    alex
    alex
    Moderador
    Moderador

Mensaje por alex Mar Dic 04, 2012 10:31 pm

Wert, una de de dos, es un autista que vive ajeno a la realidad o es un troll. Si no se ha dado cuenta de que para los catalanes la lengua catalana es más importante que la Sagrada Familia y el Barça es que tiene algún problema. Y si se ha dado cuenta, y no es desconocimiento, peor todavía.

Es imposible que en Catalunya se lleve a cabo un modelo educativo en que los alumnos no estén obligados a estudiar o demostrar sus conocimientos de catalán, igual que lo han de hacer de castellano.
    ariscito
    ariscito
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por ariscito Mar Dic 04, 2012 10:44 pm

kiki_an escribió:
    ariscito escribió:

¿Dónde está el problema?

saludos
    ¿proporcional? ¿pero te lo has leído? el catalán tendrá menos importancia que el inglés y que la segunda lengua extranjera a elegir... ¿tú crees que eso es proporcional? podrás aporbar la ESO sin examinarte de catalán, ¿crees que tampoco necesitarás examinarte de castellano? antes de hablar y alabarlo porque es tu líder quién lo dice léete la noticia y no salgas con el discursito oficial de proporcionalidad... joder macho te instruyes en intereconomía y vienes y nos sueltas lo mismo, las mismas palabras

comprendo que te joda que el catalán pueda ser devaluado, así se han sentido muchos catalanes y españoles con el castellano, pero no solo han pasado de ellos, sino que los han descalificado. Creo en la libertad de los padres de poder elegir en qué lengua oficial deban ser educados sus hijos.
    blackmores
    blackmores
    Jugador revelación
    Jugador revelación

Mensaje por blackmores Mar Dic 04, 2012 11:07 pm

alex escribió:Wert, una de de dos, es un autista que vive ajeno a la realidad o es un troll. Si no se ha dado cuenta de que para los catalanes la lengua catalana es más importante que la Sagrada Familia y el Barça es que tiene algún problema. Y si se ha dado cuenta, y no es desconocimiento, peor todavía.

Es imposible que en Catalunya se lleve a cabo un modelo educativo en que los alumnos no estén obligados a estudiar o demostrar sus conocimientos de catalán, igual que lo han de hacer de castellano.

Es de Extramegafacepalm.

La lengua catalana está en una situación muy débil, entre Mallorca y las Baleares que ya le dan caña y ahora esto. Esperemos que jamás se ejecute esta ley. Sería el fin del catalán como lengua normal, si ya es difícil ahora, no me imagino como debe serlo con esta ley.

Ahí el respeto por la lengua.

Tritranquil
    Tritranquil
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por Tritranquil Mar Dic 04, 2012 11:33 pm

ariscito escribió:
    kiki_an escribió:
    ariscito escribió:

¿Dónde está el problema?

saludos

comprendo que te joda que el catalán pueda ser devaluado, así se han sentido muchos catalanes y españoles con el castellano, pero no solo han pasado de ellos, sino que los han descalificado. Creo en la libertad de los padres de poder elegir en qué lengua oficial deban ser educados sus hijos.

Si, 12 familias de 50000.
    jorobadoblanco
    jorobadoblanco
    Campeón del mundo
    Campeón del mundo

Mensaje por jorobadoblanco Mar Dic 04, 2012 11:55 pm

No me gustaba el Aparheit al español que había en Cataluña ni me gustaría un Aparheit al Catalán, la solución podría ser dar alguna hora más de Castellano dando prioridad al Catalán y desde luego dar las clases en español a quien las pida por que el estado y la generalidad tienen esa obligación sean doce familias o doce mil, esas cosas pasan por utilizar el idioma como arma política, en las demás comunidades con doble lengua se utilizan a discrección y no están en los tribunales dando por el culo todo el día, el Gallego es la lengua más hablada dentro de su comunidad autonoma de toda la vida, pocas cosas más hay que decir, obligar a la gente por cojones es lo que tiene.

Contenido patrocinado

Mensaje por Contenido patrocinado

Fecha y hora actual: Miér Nov 06, 2024 1:27 pm